Casefilm.nl

Altijd op tijd met de Casefilm Deadline Alerts!

15:14 | 28-02-2015

Het komt je vast bekend voor: ‘wát, is die inzenddeadline al over 1 week!?’. Agenda’s moeten worden omgegooid en mensen worden vol op het verzamelen van de content en het schrijven van de voice-over gezet. En dat is zonde. Want de cases die je inzendt verdienen dezelfde aandacht als waarmee ze gemaakt zijn.  En daarom introduceert Casefilm.nl de Deadline Alerts!

We ontwikkelde deze animatie om te laten zien wat je aan deze handige service hebt:

deadlines

Je kunt je altijd aanmelden via info@casefilm.nl zodat je nooit meer een deadline mist! Ook kun je hier een handige kalender met de belangrijkste inzend deadlines van de vele festivals downloaden. Altijd handig om ergens in het zicht te hebben hangen.

Casefilm.nl wenst je nog veel nominaties en bekroningen!

Casefilm.nl op Amsterdam Adblog

10:18 | 14-01-2015

Een kort artikel over Casefilm.nl en het ontstaan daarvan, in 2011. Ook een leuke korte compilatie van de 3 eerder gepubliceerde interviews. Lees hier het aritkel en bekijk hier de compilatie.

adblog-post

 

 

Casefilm.nl op de Adformatie site met de Cannes top 5

15:25 | 25-07-2014

Al eerder schreef Casefilm.nl op de Adformatie site over de Cannes top 5 van casefilms. Dit jaar weer, en daar kwam het volgende artikel en erg mooie top 5 uit. Het valt op dat de casefilms een steeds serieuzer onderdeel worden van de inzendingen en dat ze steeds professioneler gaan ogen. Een mooie ontwikkeling!

Hier het artikel op Adformatie.nl en hieronder de hele tekst.
De links naar de betreffende casefilms zijn helaas inmiddels afgeschermd door de Cannes Lions organisatie. Deze zullen binnenkort nog opgezocht worden en doorgelinked worden door ons.

adfo-casefilm-2014

_____________

Om op te vallen bij de jury’s in Cannes is een sterke casefilm steeds belangrijker geworden. En dus worden ook de budgetten hiervoor steeds groter en zien we steeds betere casefilms. Zo goed dat dit al bijna een inzendcategorie op zich kan worden. Casefilm.nl selecteerde 5 goeie voorbeelden hiervan.

Wil je opvallen bij een jury dan kun je bijna niet meer om een casefilm heen, zeker niet bij de wat complexere campagnes. We zien dan ook dat het een steeds volwaardiger en serieuzer middel wordt. Soms gaat het de casefilm zoals we die kennen zelfs voorbij en gaat het richting commercial-niveau. Met steeds grotere budgetten en mooie filmbeelden. Hieronder volgen 5 inspirerende voorbeelden van casefilms die iedereen gezien moet hebben.


Een casefilm die zo op TV kan, gemaakt met oog voor detail
Suntory Whisky – 3D on the rocks – brons voor TBWA\Hakuhodo Tokyo

Een prachtig voorbeeld van een casefilm die bijna een TV-commercial niveau bereikt. Mooie sfeerbeelden, een goed gekozen voice-over en speciaal gecomponeerde muziek.

Filmtrailer-meets-documentaire casefilm
The Lionfish Invasion – zilver voor Geometry Global Bogotá, Colombia
Een casefilm die in het begin niet onderdoet voor menig filmtrailer. Mooie animaties en effecten. Dit zijn casefilms waar een jury graag naar kijkt, met een helder verhaal en mooie beelden. Ook de resultaten, vaak een wat drammerig deel in casefilms met drukke tellertjes en over elkaar buitelende tweets, likes en shares, zijn erg mooi en rustig vormgegeven. Casefilm.nl had hiervoor ook de ijzersterke Sweetie-case van Lemz geselecteerd, maar wilde graag een wat minder bekende case laten zien.

Prachtige stijl, met het product als voice-over
Kombi Last Wishes – Volkswagen – brons voor ALMAPBBDO São Paulo
Mooie opbouw waarin het verhaal wordt verteld vanuit de Volkswagen bus zelf. Een goeie keuze voor de voice-over en een echte feelgood film, waarin ook de roots van Pon mooi worden belicht.

Rauwe film, spot-on
D Rose Jump Store – zilver voor TBWA\London
Adidas begrijpt zijn doelgroep en waar ze vandaan komen. Dat is sterk neergezet in deze casefilm, die start met rauwe straatbeelden van armoede en criminaliteit. Goeie opbouw en voice-over die je meeneemt door het verhaal.

Komische droge film, met de klant aan het woord
Milka ‘Last square’ – goud voor Buzzman Parijs
In deze film geen bombastische muziek en epische beelden maar een droge Duitse engineer van chocolademerk Milka aan het woord. Vanachter zijn bureau legt hij uit wat het marketing team van hem wilde en hoe hij dat, zij het met enige tegenzin, heeft uitgevoerd; ‘I don’t intervene in other people’s jobs and I don’t like people to intervene in mine’. Komisch en met zelfspot. Minpuntje: vreemde muziekkeuze die beter weggelaten had kunnen worden.

 

7 creatieven over casefilms – Interview 3 van 3

14:44 | 25-06-2014

Het sluitstuk van de serie van 3 interviews. In deze aflevering geven de 7 creatieven hun kijk op het gebruik van resultaten in casefilms. Een vaak erg aangedikt gedeelte in casefilms. Terecht of onterecht?

Bekijk hieronder het interview:

interview-3

Casefilm feliciteert haar opdrachtgevers!

17:20 | 15-04-2014

Na enkele drukke maanden voor Casefilm begint duidelijk te worden wat al die inspanningen hebben opgeleverd: maar liefst 5 nominaties en 1 bekroning! En dat kunnen er nog meer worden als de uitslagen straks bekend zijn. De films die de aandacht van de jury pakten waren voor Coca-Cola (Universal Media), Bavaria (Selmore) en NS en Ben (Kumpany). Voor de ADCN, Amma en Dutch PR Awards. Nog niet alle films staan online omdat deze nog gejureerd moeten worden.

Check de casefilms hier

post-over-nomi's

7 creatieven over casefilms – Interview 2 van 3

13:19 | 13-03-2014

Ook deel 2 van het interview is inmiddels live! In deze aflevering geven de 7 creatieven hun tips en adviezen voor het maken van een goeie casefilm.

Bekijk hieronder het interview:

nummer-2

7 creatieven over casefilms – Interview 1 van 3

15:41 | 29-01-2014

Inmiddels is het eerste interview ge-edit en per nieuwsbrief verzonden. De reacties waren erg positief en de film is in totaal 271x bekeken. Een mooie score en basis voor de tweede film die op dit moment de edit ingaat.

Bekijk hieronder het interview:

82008026

Nieuwe site!

13:54 | 28-11-2013

Onze nieuwe site is live! Na 2 jaar is de site op de schop genomen en hebben we er een flink aantal aanvullingen en verbeteringen in doorgevoerd. Zoals handige deadline-tellers die laten zien hoeveel dagen, uren, minuten en seconden er nog resteren. Overal nieuwe foto’s en teksten. En uiteraard nieuwe casefilms.

Verder zijn er ook 2 nieuwe onderdelen bijgekomen. De InzendCoach, om te assisteren en te adviseren bij inzendingen en het schrijven van cases. En een apart onderdeel voor infographics. Deze aanvullingen zijn ontstaan uit een steeds groter wordende vraag die Casefilm.nl constateert.

Om een snelle impressie te kunnen geven is er ook een showreel ontwikkeld; een compilatie van alle casefilms van de afgelopen jaren.

Het kan nog zijn dat er bepaalde zaken nog niet helemaal kloppen of naar behoren werken. Mocht je iets opvallen, laat het ons svp weten op info@casefilm.nl.

 

site-new

Creatieven over casefilms

09:31 | 16-11-2013

De één vind het het uitgelezen middel om een campagne kort en bondig samen te vatten, de ander vind een casefilm maar niks. Omdat het een steeds vaker ingezet middel is om een jury (of  potentiële klant) te overtuigen, heeft Casefilm.nl een aantal interviews afgenomen onder reclame creatieven. 7 creatieven en 1 strateeg om precies te zijn. Zo gaven Dennis Zijlstra, Laurine Verweyen, Pascal Boogaert, Arjen de Jong, Carlo Groot, Martijn de Vreeze, Edsard Schutte en Wouter Boon hun mening en visie op het verschijnsel casefilm. En ook een heel aantal handige tips waar ieder bureau en iedere inzender wat aan heeft!

Momenteel is Casefilm druk in de weer met de edits. Binnenkort zullen deze per nieuwsbrief in een korte serie verspreid worden. Extra relevant, zo vlak voor de inzend deadlines van de ADCN en de SAN Accent. Wil jij ook op de hoogte blijven en ben je nieuwsgierig wat jouw vakgenoten te vertellen hebben, meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief.

interviews

Casefilm.nl in de Adformatie

09:00 | 11-07-2012

Adformatie vroeg Casefilm.nl om een top 5 van Cannes Lions casefilms samen te stellen. Na een aantal avonden en middagen casefilms doornemen kwamen wij tot een mooie selectie die op de Adfo-site werd opgenomen, inclusief linkjes.

“Specialist in reclame voor reclame, Casefilm.nl, zegt dat het inzenden van casefilms voor award festivals de laatste jaren explosief is gestegen. Welke 5 casefilms staken er dit jaar bovenuit? En waarom waren ze zo goed?”

De top 5 2012:
1. Fanwagen | Zilver in Cyber Lions
2. Staying Alive van British Heart Foundation | Goud in Media Lions
3. Help, I Want to Save a Life | Grand Prix for Good
4. Band Aid Magic Vision | Goud in Mobile Lions
5. Swebus Jackpot | Brons in Direct Lions

adfo